Tudnivalók-órák-csoportok

Egyéni művészetterápiás foglalkozások

Lehetőség van egyéni képző-művészetterápiás foglalkozásokra.
Jelentkezni és érdeklődni lehet telefonon (+36 70 2484298) és emailben (palosannn@gmail.com).
Minden esetben van egy ismerkedéses, első találkozás ami 45 perces.
A foglalkozások módszertana személyre szabott, ahogy az első alkalommal megállapodunk. Ami közös az az idő keret, 90 perc alkalmanként. Ez három részre tagolódik: megérkezés, ráhangolódás, (relax, imagináció) alkotó rész és végül a megbeszélő, lezáró szakasz.
Az ár: első alkalom 6000 Ft, majd a művészetterápiás foglalkozások: 12 000 Ft/alkalom.
Minden eszköz helyben biztosított, nem szükséges semmilyen művészi előképzettség, rajztudás.
A folalkozásokat Pálos Anna képzőművész, művészetterapeuta tartja.
A helyszín fertőtlenített, a terapeuta covid oltást megkapta.

A két kerület közül a helyszínt és az időpontot igény szerint egyeztetjük.

 

Szeptembertől indulnak a következő csoportok.

régi munka

 

 

 

 

 

 

Gyerek rajzszakkör és felnőtt alkotó kör, festőklub.

Gyerekeknek hétfőn délután 16:00 órától 18:30-ig

Felnőtteknek csütörtök délután 16:30 - 19:30-ig

Érdeklődni Pálos Annánál, +36 20 4658584

vagy a palosannn@gmail.com emailen.

Cél a kreatívitás, a vizuális kifejező erő fejlesztése mellett a jó hangulat, az öröm, az alkotásban megtapasztalt “flow” élményének a megélése, egyéni kialakítása. Az ábrázolni, kifejezni tudás sikerélményének elérése.

Várom jelentkezésed, ha úgy érzed nem tudsz rajzolni, de érdekel ennek a készségnek a fejlesztése, ha szeretnél valamilyen kreatív hobbyt, ha fejleszteni kívánod koncentráció készségedet, kézügyességedet, érzelmi intelligenciádat.  Ha tudsz már rajzolni, de szeretnél benne fejlődni. Várlak akkor is, ha csak egyszerűen szeretnéd magad jól érezni egy közösségben, értelmes, alkotó tevékenység közben.

Árak:

felnőtteknek egy alkalom, 3 óra: 5500 Ft, 4 alkalmas bérlet: 19 500 Ft

gyerekeknek egy alkalom 2és fél óra: 4000 Ft  4 alkalmas bérlet: 15 000 Ft

Az ár minden eszközt és anyagot tartalmaz.

 

Hogyan folyik a munka nálam

Nincs szükség semmilyen előképzettségre. Teljesen kezdők és már haladók is jöhetnek. A kis létszámú csoportban személyre szabott segítséget kap mindenki. Emellett fontos a csoport forma lényege is, folyamatosan hatunk egymásra, mindenki tanulhat mindenkitől.

Megtanuljuk hogyan és mit kell figyelni a rajzolás során. Milyen eszközzel milyen térbeli hatást lehet elérni, milyen felületeket, formákat lehet kialakítani és ez milyen képzetet indít el az agyban. Mik azok az elemek, amik gátolhatnak az alkotó folyamatban, akár lelki, akár fizikai tényezők ezek, és közösen felismerjük mit lehet ezekkel kezdeni, hogyan lehet ezeket elkerülni.

 Tanulunk képről másolni, megtanuljuk a valóságot ábrázolni és foglalkozunk a szabad képzelet kifejezésével a képzőművészet eszközeivel. Hogyan lehet tónusozással teret érzékeltetni. Mit kell figyelni a kompozíciónál. Hogyan lehet harmóniát teremteni az üres terek és a telített részek alkalmazásával, a színekkel. Hogyan figyeljünk a részletekre és az egészre egyszerre. Milyen nézőpont milyen hatást kelt.  Megfigyeljük mennyire más szemlélni egy képet és mennyire más benne lenni egy alkotó folyamatban. Hogyan figyeld meg, értsd meg és  fejezd ki érzelmeidet az alkotás alatt. Ezáltal fejleszd érzelmi intelligenciádat, képzelő erődet. Koncentráció fejlesztése szinte spontán módon történik.

Mód nyílik a heti rutinból kiszakadni, egy teljesen más tevékenység által más lelkiállapotba kerülni, kicsit csak magaddal foglalkozni, megnyugodni., miközben egy alkotás jön létre.

 

Gazdagítsd belső világodat!

 

A jobb agyféltekés rajzolás mítosza

Nem “jobb agyféltekés rajztanítás” folyik nálunk

“Azt az örömet, élményt szeretném elsősorban átadni, amit én is érzek, miközben alkotok.”

A rajzolással, festéssel kapcsolatban is csak azt lehet elmondani, mint minden más tudás, képesség, készség fejlesztésével kapcsolatban. Az időt, munkát, gyakorlást nem lehet elspórolni. Türelemre, odafigyelésre van szükség és akkor az ember sokra képes, nincs felső határa a fejlődésnek. Úgy kell hozzáállni, hogy mindig van még tovább előre és maga a folyamat az, ami élvezettel tölt el.

A 3 nap alatt megtanítunk rajzolni, az úgy nevezett “jobb agyféltekés rajz” módszere egy mítosz, ami egy az 1981-ben Nobel díjat kapott kutató, Roger W. Sperry, az epilepszia neurológiai hátterének tanulmányozása közben tett felfedezésén alapul. Az agyféltekék dominanciájáról szóló eddigi ismereteket az elmúlt évek agykutatásai már megcáfolták. Későbbi kutatások kimutatták, hogy agyműködésünk nem osztható egyszerűen kétfelé, nagyon összetett, érzékeny együttműködésről van szó. A gondolkodásunk, beszédünk, érzelmeink nem köthetők egy az egyben a jobb vagy a bal agyféltekéhez, sokkal inkább ezek nagyon finom összehangolásáról, a agykéreg és a limbikus központ folyamatos összekapcsolódásáról lehet beszélni, amit Freund Tamás, az “Agy” díjas, neves magyar agykutató munkásságából is megismerhetünk. (https://tudomany.blog.hu/2014/11/05/freund_tamas_agyhullamok_es_kreativi... http://www.magyarszemle.hu/cikk/20070712_tanulasi_folyamatok_es_belso_vi...) Az érzelmi visszacsatolás az agyunkban is szükséges az egyéb kognitív, tudatos tanulási folyamatokhoz, akárcsak az élet egyéb területein is megfigyelhetjük ezt. Amit “jobb agyféltekés módszernek hívnak, annak is ugyan az a lényege, mint minden más rajz tanulási módszernek. Meg kell tanulni látni, észrevenni, megfigyelni a részleteket, kitartóan koncentrálni, gyakorlással fejleszteni a finom motorikus mozgásokat, vagyis a kézügyességet. És elsősorban nem valami önmagamban támasztott, vagy általam vélt külső elvárásnak megfelelni, hanem beleengedni magam a pillanatba, élvezni annak minden másodpercét és nem már előre a végeredményen gondolkozni. Az út a lényeg, és ha ezt megtanulom értékelni és élvezni, akkor nem marad el a végső eredmény sikerélménye sem.

Ebben a kis stúdióban ilyen módszerrel folyik a munka. Így próbálom csinálni én is.